Historie prodejny Bike Peak
Náš příběh začal skromně, ale s velkou vizí.

V květnu 1992 jsme otevřeli naši první prodejnu v garáži rodinného domu v obci Oslany, kde majitel zároveň i bydlel. Právě zde, v jednoduchých podmínkách a s odhodláním poskytnout zákazníkům to nejlepší, položil základy, na kterých dnes stavíme. Kromě servisování bicyklů každý den zvládal plnit povinnosti v běžném zaměstnání.
Začátkem 90. let, kdy na Slovensku neexistovaly internet, mobily ani sociální sítě, bylo téměř nemožné sehnat kvalitní bicykly nebo jiný cyklistický sortiment. Informace se šířily velmi pomalu a velkoobchodů na Slovensku bylo málo, podnikání si vyžadovalo obrovské úsilí a vynalézavost.
Majitel prodejny pravidelně vyrážel autem, půjčeným od rodičů, s přívěsným vozíkem do většího velkoobchodu ve Zlíně, kde nakupoval.
Každá taková cesta byla nejen důkazem odhodlání, ale i neúnavné snahy něco vybudovat a přinést obyvatelům širšího okolí možnost získat kvalitní bicykly a zboží, které by jinak zůstalo pro mnohé nedostupné.
Růst a přestěhování

Zájem o obchod rostl natolik, že do Oslan začali přijíždět zákazníci i z vzdálenějších míst, i více než 150 kilometrů daleko. Informace o nabídce kvalitních bicyklů, vybavených dokonce prestižní sadou Shimano XTR (vznikla v roce 1991, pozn. autora), se šířily rychle a přitahovaly cyklistické nadšence, kteří hledali kvalitu, která byla často nedostupná.
Tento rostoucí zájem však brzy překročil možnosti garáže, kde už prostory přestaly stačit. Proto v roce 1993 byl servis a prodejna přestěhována do prostor budovy Ponitran, současného podniku Emper v obci Oslany. Obchod se tak rozšířil, získal prvního mechanika a prodejce, díky čemuž začal nabízet lepší služby a servis.
Změna strategie a budování hodnotné značky

Je důležité vyzdvihnout, že v 90. letech byly bicykly slovenské výroby často kvalitnější než ty od zahraničních výrobců, kteří už měli vybudované jméno. Majitel postupně začal uvažovat o dlouhodobé strategii.
Nechtěl se soustředit na prodej levných bicyklů a nekvalitních součástek. Chtěl budovat něco stabilního a hodnotného.
Během jedné z cest do zahraničí si uvědomil, jak by měl vypadat skutečný obchod. V Německu, Itálii či Švýcarsku měl možnost vidět čisté, vzdušné obchody s dobrou prezentací bicyklů, minimem doplňků a atmosférou, která ho zaujala. Naopak, v slovenských obchodech dominovaly levné bicykly, které se dovezly za minimální cenu.
Za jeden den se prodalo desítky bicyklů, ale mnohé končily reklamací s poškozenými převodníky a nekvalitními součástkami.
Síť zákazníků a cyklistický tým

Tehdy si uvědomil, že tato cesta není správná. Rozhodl se, že chce budovat něco jiného – síť zákazníků, kteří si váží kvality a jsou ochotni za ni zaplatit. Postupně si vybudoval síť end customers – zákazníků, kteří budou věrní značce, ocení kvalitu a podpoří jeho cílenou strategii zaměřenou na dlouhodobou hodnotu, ne na krátkodobý zisk.
Tyto plány se uskutečnily na ulici Mierová, kde dnes nachází obchod v moderních prostorách, které jsou dokonale přizpůsobeny prodej, servis bicyklů a prodej příslušenství. Prodejna již prodávala zahraniční prémiové značky jako Scott, Giant či Merida a majitel se začal věnovat i budování vlastního závodního týmu, který se jmenoval Seat Merida Oslany.
Velkoobchod a spolupráce s TREK

V roce 2000 se naskytla velká příležitost. Společnost Trek, známá svou výrobou špičkových bicyklů, oslovila majitele s nabídkou exkluzivní distribuce značky Trek na Slovensku. Při průzkumu trhu se dozvěděli o schopném člověku, který již měl zkušenosti s dovozem bicyklů a komponentů, což bylo zárukou jeho spolehlivosti, profesionality a schopnosti spolupracovat s mezinárodními značkami.
Závodní tým se přejmenoval na Trek KCK Oslany. Tento tým se stal jedním z nejúspěšnějších MTB týmů na Slovensku. Zahrnoval známá jména jako Milan Barényi, bratři Martin a Peter Velitsovci, Ján Špak, Ľubomír Kondis, Filip Polc nebo Maroš Kováč.
Pandemie COVID-19 a dlouhodobá strategie

S rostoucím zájmem o bicykly se prodejna systematicky rozšiřovala a upevňovala svou pozici na trhu. V roce 2020 však vypukla pandemie koronaviru, která způsobila obrovský a téměř neukončený poptávku po bicyklech a cyklistických doplňcích. Mnoho lidí se začalo intenzivně věnovat cyklistice, protože jiné formy dopravy a volnočasových aktivit se staly omezené.
Majitel prodejny však vždy zachovával realistický přístup a obezřetné plánování, vyhýbal se impulzivním rozhodnutím a nadměrným investicím do nepotřebných výdajů.
Stabilní budoucnost a neustálý růst

Vedle distribuce značky Trek se prodejna stala také oficiálním Shimano servisním střediskem, což přineslo zákazníkům profesionální technickou podporu na nejvyšší úrovni.
Díky neustálému růstu a zlepšování služeb se obchod neustále vyvíjel. V roce 2017 se obchod rozhodl spustit vlastní elektronický obchod bikepeak.sk, čímž se stal dostupným pro širší zákaznickou základnu.
Příběh s 25letou historií

Tento příběh Bikepeaku je o 25 letech odvážného podnikání, které zásadně formovalo cyklistickou scénu na Slovensku. Majitel nejenže vybudoval úspěšný obchod, ale významně přispěl k rozvoji cyklistické komunity na celém Slovensku.
Budoucnost Bikepeaku je jasná – neustálá práce na zachování vysoké úrovně služeb, profesionality a technické expertízy. Cílem je dále rozšířit sortiment o další prémiové značky, přičemž se zachová důraz na kvalitu a hodnotu, kterou obchod nabízí.
Bikepeak se zároveň zavazuje dlouhodobě budovat silnou síť spokojených zákazníků, kteří ocení profesionalitu, servis a individuální přístup. S neustálým úsilím, inovacemi a věrností zákazníkům bude Bikepeak i nadále stát jako symbol důvěry, kvality a cyklistické komunity na Slovensku.